..suka suki saya..

..suka suki saya..
:: suka suki saya ::

Saturday 27 August 2011

. prihatin .

assalamualaikum wbt and good morning peeps :)
agak lame lah untuk aku kembali mencari buah fikiran sebelum mule mengarang kembali HAHAHA
so entry kali nie bukan lah daripade aku actually
cume ade sorang member nie yang mau aku masuk kan hasil tulisan die dalam blog aku.
hope y'all dun mind okayy

*credit to Alim Rahman :)


 Assalamualaikum dan selamat menyambut malam lailatul qadar,
moga kita diberkati Allah dan diampuni segala dosa kita,
moga Allah turunkan rahmat kepada kita, tiada hambanya yang masuk ke syurga melainkan dengan rahmat Allah.

Kawan-kawan yang aku hormati peribadi masing-masing,

Tujuan utama aku menulis email ini khas untuk korang sebab korang semua ada blog dan aku harap kisah yang aku tulis ini korang muatkan dalam blog kamu semua.

Dikala aku menulis kisah ini, sekali lagi bumi palestin diserang bertubi2 oleh tentera zionist. Berdasarkan berita yang aku baca terdapat sudah 15 orang saudara kita sedang berjalan menuju ke syurga .Mereka semua syahid mempertahankan tanah air sendiri. 
teringat janji Allah dalam buku manual kita (quran),



"Dan Janganlah kamu mengira bahwa orang-orang yang gugur di jalan Allah itu mati; Bahkan mereka itu hidup disisi Tuhannya dengan mendapat rezeki".
ali imran : 169

sedikit peringatan tentang bumi palestin

1) wahai orang yang berselimut
2)bangunlah dan berikan peringatan
    al-muddasir : 1,2

1) bumi palestin
  • Sebenarnya ramai yang tidak sedar akan hebatnya bumi palestin untuk ummat ini. Sewaktu umar al khattab membuka bumi palestin semasa perang yarmouk, perang antara umat islam dan kaum rom, umar telah mengumumkan bahawa bumi palestin adalah bumi wakaf untuk umat islam

  • Aku highlight bumi wakaf dan kamu semua tahu kan ape maksudnye wakaf. Kita semua, umat islam mempunyai hak ke atas tanah di palestin dan dayuslah kamu semua kalau kamu semua x buat ape2 utk pertahankan tanah di palestin tu.
  • bila tanah rezab melayu kena jual marah pula

  •  kenal siapa khalifah terakhir umat islam. kalau x kenal nama die Sultan Abdul Hamid dari kerajaan turki.
  • sewaktu zaman pemerintahan die, ade beberapa cubaan kaum yahudi untuk mendapat tanah di palestin. Antaranya yahudi berjanji nak bayar dengan harga yang amat mahal.
  • Namun tawaran harta itu ditolak mentah2 oleh khalifah ini.

Dia kata ape?

Wahai yahudi sekalian, palestin itu milik orang arab, Al Aqsa itu milik orang islam, selagi aku memerintah xkan ade seinci pon tanah palestin yang akan terlepas ditangan kamu.
Dan kalau kamu benar2 inginkan tanah palestin, mintalah tandatangan dan persetujuan dari semua muslim di muka bumi ini.

Lihat, kita semua ada hak dibumi palestin cuma sekarang kita berada di Malaysia sahaja. Rakyat palestin adalah pejuang hadapan mempertahankan bumi mereka. Mereka mewakili kita mempertahankan bumi palestin yang telah diwakafkan oleh Umar.

Nampak tak macam mana hebatnya bumi palestin, maknanye kalau yahudi nak sanagat tanah di palestin tu,
die kene datang Malaysia minta persetujuan anda semua.

Kalau die datang rumah aku sure2 aku ludah muuka dia.

2) Mari aku dengarkan perkara yang menyakitkan hati korang.

Ini adalah cerita rasis dan aku nak kamu bayangkan ape yang berlaku sebenar-benarnye di bumi palestin,

1) Bayangkan kita semua tinggal aman di palestin
2) tiba tiba datang satu kaum yang amat dibenci manusia masuk palestin dan kata negara kita ni sebenarnya tanah mereka.
3) Mereka pon start la sesi clearance orang palestin
4) yang tua2 mereka bunuh, 
5) bayi2 dihempas ke tanah
6) budak2 laki kene tembak kat bahagian dada keatas ( maknenye kepala jela kene attack )
7) anak dara kene rogol dan lepas rogol kene bunuh.
8) erm, nak dok diam ke kita.
9) pergi ke kampung2, bakar rumah mereka
10) kene usir dari kampung sendiri
11) merempat dan jadi pelarian di bumi orang lain
12) kene bunuh ramai2
13) buat rumah mereka sendiri siap ade swimming pool dan rumah tu x perlu bayar sewa ( ni betul nanti aku citer, tu la pasal kita kene boikot barang israel )
14) si penceroboh tadi kene sound dgn PBB tapi die buat bodah je, rogol2 juga, bunuh satu kemestian, seksa menyeksa perkara biasa.
15) masjid2 jadi bar dan ade yang diruntuhkan
16) bina satu tembok beratus2 kilometer untuk dijadikan pagar besar antara negara yahudi dan palestin
17) uruskan sumber air
18) buat macam tanah air sendiri

Semua perkara diatas adalah kisah benar di palestin selepas terbinanya negara haram yahudi di bawah foundation rotschild dan america.
kebanyakan saudara palestin kita melarikan diri ke semenanjung gaza dan negara2 arab yang berdekatan ( jordan mesir ).

Negara haram yahudi di isytiharkan pada 14 mei 1948 dan 15 mei 1948 adalah hari nakhbah.

15 mei = nakhbah = malapetaka besar = lebih kurang 700 ribu penduduk palestin kene halau = kampung2 kena bakar = nak2 jadi yatim piatu = mak2 jadi balu = tak pergi sekolah = sistem hancur = merempat dan jadi pelarian

3) hadis nabi
  
ziarah dan solatlah disana, jika tidak kirimlah minyak untuk lampu-lampunya.
sahih bukhari

erm, nampak tak betapa pentingnya bumi palestin.
nabi siap kata kirimlah minyak lagi tu untuk terangi masjid tu,
tapi sekarang xperlu lah kita nak kirim minyak, elektrik dah ade,
cume gune lah kekuatan yang kita ada untuk pertahankan masjid al aqsa sebelum dimusnahkan si kuffar.


4) orang turki dan orang kurdis

  • kenal salahudin al ayubi, die berbangsa kurdis ( tiada negara kurdis sekarang, mereka tengah fight dengan orang turki utk tubuhkan negara )
  • pernah baca kisah die membebaskan al aqsa dari kaum kristian selepas perang salib?
  • pergi search google kisah die.
  • boleh menangis

  • kisah umar bebaskan al aqsa
  • sangat macho dan tawaduk,
  • gilir2 naik unta dengan khadam die dari madinah ke palestin 
ayat best die sebelum masuk palestin selepas perang yarmouk
 
''kita dimuliakan dengan islam, jika kita mencari kemulian selain dari islam maka celaka lah kita''

  • pernah dengar kisah orang melayu bebaskan al aqsa,
  • tiada kisah
  • jadilah kita salah seorang dari pembebas al aqsa
nak rasa masuk syurga senang lenang, tinggal lah di palestin, biarlah syahid disana

aku tangguh kan kisah palestin buat masa sekarang.

ayuh kalau nak jadi matang dan berpijak di bumi dengan sebenar2 benar pijak,
fikirlah masalah umat

jantan apa kalau tak boleh tinggal dota pes ps untuk fikirkan masalah umat.


DI SINI AKU CUMA NAK INGATKAN KISAH SEEKOR BURUNG KECIL YANG BERUSAHA MEMADAM API YANG MEMBAKAR NABI MUSA as.
APABILA DITANYA MENGAPA BURUNG ITU BERBUAT KERJA YANG SIA SIA
BURUNG BERKATA,

'AGAR DIHADAPAN ALLAH NANTI AKU ADA ALASAN MENEGAKKAN KEBENARAN'

**ni memang hasil tulisan Alim Rahman sendiri okayy
aku juz masuk kan dalam blog aku tuk newest entry je
so same same lah kite pikirkan ape yang member kite nie cube sampaikan

selamat berhari raye :)



No comments:

Post a Comment